Natrag Čitaj

Oslobodite se

Oslobađanje od seksualnog i emotivnog tereta.

Gotovo svatko od nas nosi neki teret, ali bez obzira na to što se dogodilo u vašoj prošlosti, budućnost je u vašim rukama. Rješavanjem problema koje vučete za sobom, skinut ćete si teret s ramena. Evo nekoliko uobičajenih problema.

  1. Strah od veze. Možda ste se u mladosti „opekli“ u vezama i naučili da ljubav može boljeti. Možda su vam slomili srce i zbog toga ste pomislili da ljubav nije vrijedna boli. Biti u vezi nije toliko važno – mnogi su sretni i zbog toga što su slobodni, ali ako se često ludo zaljubljujete, a potom povlačite kada vaša ljubav bude uzvraćena, ili zavlačite druge bez emotivnog povezivanja, štetite sebi jednako kao i drugima. Čarobno rješenje ne postoji, ali ako proučite svoju prošlost i razmislite o uzorcima ponašanja u vezama te o tome jesu li vas učinili sretnima, bit će vam lakše zaključiti kako se ponašati u budućnosti. Nemojte se prisiljavati na vezu ako za nju niste spremni, ali pokušajte razdvojiti iskrene osjećaje od negativnih, naučenih uzoraka ponašanja. Ako niste spremni za ljubav, budite iskreni prema svom partneru. No ako tražite samo tjelesnu vezu, vodite računa o tome da igrate na sigurno.
  2. Problemi s ostavljanjem. Razvodi su u današnje doba česti i mogu potaknuti osjećaj napuštenosti. To može uzrokovati "priljepljivanje" u vezi, ovisnost o partneru i, suprotno od željenog, odbijanje osoba koje volite kako biste dokazali da su vaši strahovi osnovani. Naučite voljeti samog sebe i povećat ćete vjerojatnost ostvarenja sretne i zdrave veze.
  3. Samo-sabotaža. Ako se ne osjećate vrijedni ljubavi, vrlo je vjerojatno da ćete sabotirati vlastiti život jer ne smatrate da zaslužujete biti sretni. Ovisnost o piću, drogama ili rizičnom seksu (kao što je seks s osobama koje su zauzete), može upućivati na to da se ne cijenite. Partneri često odražavaju ono što mislimo sami o sebi pa samoprezir može dovesti do negativnih odnosa.

Emotivni teret postoji u mnogo oblika i nema ništa loše u tome da potražite pomoć u njegovu rješavanju. Stručno savjetovanje može pomoći, ali pomoć možete dobiti i od prijatelja i obitelji koji će vam pružiti podršku. Budite iskreni prema sebi. Preuzmite odgovornost za uzorke koje ponavljate (to ne znači da su loše stvari koje su vam se dogodile vaša krivnja, ali odluka da ostanete u lošem odnosu može ukazivati na to da se ne cijenite dovoljno) i, najvažnije od svega, volite sami sebe. Činite stvari u kojima uživate, brinite se o svom tijelu pa će i ljubav prema samom sebi, a možda čak i romantična ljubavna priča, vrlo vjerojatno uslijediti.   

"Partneri često odražavaju ono što mislimo sami o sebi pa samoprezir može dovesti do negativnih odnosa"